Ćwiczymy, czyli nasza walka z nadwaga i otyłością

Dieta, ale w połączeniu z treningiem, daje najlepsze efekty. Sprawdź na Dietomat.pl
Dieta, ale w połączeniu z treningiem, daje najlepsze efekty. Sprawdź na Dietomat.pl

Aktywność fizyczna jest równie ważna, co prawidłowa i urozmaicona dieta, aby zachować pełnię zdrowia, zarówno fizycznego, jak i psychicznego. Na szczęście odsetek Polaków, a także i ludzi na całym świecie, uprawiających wysiłek fizyczny, staje się coraz większy. Badania przeprowadzone przez Centrum Badania Opinii Społecznej pokazują, że w 2013 roku, prawie 20% osób więcej, zadeklarowało uprawianie aktywności fizycznej w porównaniu z rokiem ubiegłym. Co najważniejsze- tendencja ta będzie ciągle wzrastać. Na przeciw temu wychodzi wzrastająca liczba miejsc, w których każdy znajdzie dla siebie odpowiednie i zachęcające zajęcia sportowe lub treningi indywidualne pod okiem specjalisty. Wybór jest zatem ogromny.

I chociaż ponad połowa sukcesu w walce z nadmierną masą ciała, związana jest z prawidłową dietą, aktywność fizyczna powinna stanowić równie ważny i nieodzowny element naszego dnia codziennego. Światowa Organizacja Zdrowia zaleca i przekonuje, że codzienne, minimum 30- minutowe uprawianie umiarkowanej aktywności fizycznej w czasie wolnym, a także zwiększenie aktywności, w ramach codziennych zajęć jest skutecznym, obok odpowiedniej diety, sposobem na leczenie nadwagi i otyłości. Dodatkową zaletą systematycznego uprawiania wysiłku fizycznego jest poprawa stanu zdrowia, lepsze samopoczucie, wzrost masy mięśniowej, czy chociażby obniżenie poziomu cholesterolu.  W przypadku osób, cierpiących na nadmierną ilość tkanki tłuszczowej, ze względu na problemy ze stawami, zaleca się jednak na początek, przede wszystkim ćwiczenia w odciążeniu, głównie basen (pływanie, zajęcia ruchowe w wodzie) czy rower.

Należy jednak pamiętać, że aby rozpocząć walkę o utratę nadmiernej masy ciała, ćwiczenia muszą być realizowane regularnie, najlepiej każdego dnia, a minimum 3 razy w tygodniu po 30 minut. Powinny być wykonywane z umiarkowaną intensywnością. Najlepszą metodą sprawdzenia tego jest próba prowadzenia rozmowy  w trakcie danej aktywności, należy jednak pamiętać o prawidłowym, równomiernym oddechu. W miarę postępu naszego treningu można próbować wydłużać czas wysiłku, co spowoduje automatycznie większą utratę tkanki tłuszczowej.
Jeśli zatem jesteś osobą, która chciałaby zmienić swój styl życia, pozbywając się tkanki tłuszczowej, a do tej pory nie wykonywałeś żadnych ćwiczeń, możesz zacząć od regularnych spacerów, bądź zajęć basenowych. Jeśli motywująca okazuje się dla Ciebie być muzyka- rozpocznij trening z urządzeniami stacjonarnymi, na których będziesz miał możliwość słuchania tego, co lubisz. Pamiętaj jednak, że nie każda aktywność jest dla wszystkich, więc zanim rozpoczniesz systematyczny trening- skonsultuj się ze specjalistą

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *