Mam dla Was autorski jadłospis dla osób na diecie bezglutenowej oraz bezmlecznej

Dla tych którzy są na diecie bezglutenowej lub o niej myślą - Dietomat.pl
Dla tych którzy są na diecie bezglutenowej lub o niej myślą – Dietomat.pl

Dzisiaj nasza propozycja jadłospisu na 1 dzień, dla osób na diecie bezglutenowej oraz bezmlecznej. Dieta redukcyjna na 1400kcal.

Nasi dietetycy mają doświadczenie i ogromną wiedzę w układaniu zdrowych i dobrze zbilansowanych diet z uwzględnieniem preferencji naszych użytkowników, a także różnych nietolerancji pokarmowych.
Do każdego pochodzimy indywidualnie, zapraszam na Dietomat.pl

Śniadanie: Tofucznica z awokado i pomidorem z waflami ryżowymi
Składniki:

  • Tofu (ser sojowy) (70 g)
  • Awokado (0.5 średniej sztuki – 100 g)
  • Pomidor (1 średnia sztuka – 220 g)
  • Oliwa z oliwek (1 łyżeczka – 7 g)
  • Wafle ryżowe (3 sztuki – 24 g)

Sposób przygotowania:
Tofu (można zastąpić jajkiem) należy rozdrobnić widelcem, doprawić solą i kurkumą, smażyć na łyżeczce oliwy, do osiągnięcia odpowiedniej temperatury, wkroić pokrojonego w kostkę pomidora.
Dojrzałe awokado przekroić na pół, wydrążyć łyżeczką i rozdrobnić na gładką masę widelcem. Awokado rozłożyć na talerzu, wyłożyć na tak przygotowane awokado ciepłą „jajecznicę”. Podawać z waflami ryżowymi.

2 śniadanie: Płatki bezglutenowe z jogurtem i ananasem
Składniki:

  • Płatki kukurydziane typu Corn Flakes (1 łyżka – 3 g)
  • Płatki ryżowe (2 łyżki – 24 g)
  • Płatki jaglane (2 łyżki – 20 g)
  • Ananas świeży (1 plaster – 120 g)
  • Jogurt naturalny (3 łyżki – 60 g)

Sposób przygotowania:
Ananasa pokroić w kostkę, płatki wsypać do miski, dodać ananasa i całość wymieszać z jogurtem.

Obiad: Kasza gryczana z czerwoną fasolą, marchewką i natką pietruszki
Składniki:

  • Kasza gryczana (6 łyżka – 90 g)
  • Marchew (1 duża sztuka – 150 g)
  • Pieczarka surowa (4 sztuki – 40 g)
  • Oliwa z oliwek (2 łyżki – 14 g)
  • Ocet winny (1 łyżka – 6 g)
  • Pietruszka, natka (1 łyżka – 4 g)
  • Fasola czerwona konserwowa (3 łyżki – 54 g)

Sposób przygotowania:
Kaszę ugotować ( dodając do gotując wody,nie zimnej), do miękkości. Pieczarki pokroić w plasterki, a marchew w półplasterki.
Na patelnię wlać łyżkę oliwy z oliwek, dodać pieczarki i marchewkę. Smażyć, a po chwili podlać kilkoma łyżkami wody, przykryć i dusić przez 15 minut aż marchew będzie al dente.
Do rondla wlać łyżkę oliwy, dodać fasolę, kaszę, połączyć z pieczarkami i marchewką. Doprawić solą, pieprzem, octem winnym i wymieszać. Podgrzać chwilę razem. Podawać na ciepło posypane natką pietruszki.

Podwieczorek: Placuszki z buraka z serem ricottą
Składniki:

  • Buraki (1 sztuka – 150 g)
  • Tuńczyk w sosie własnym, konserwa (0.25 opakowanie – 42.5 g)
  • Pietruszka, natka (1 łyżka – 4 g)
  • Ser ricotta (1 łyżka – 20 g)

Sposób przygotowania:
Buraka umyć, obrać i ugotować ( najlepiej na parze). Zblendować na gładką masę, następnie dodać ser ricotta., odsączonego tuńczyka i natkę pietruszki. Z gotowej masy uformować kotleciki, doprawić do smaku solą i położyć na papierze do pieczenia na blaszce, piekarnik nagrzać do około 200 stopni. Placuszki piec około 30 – 35 minut. Pod koniec pieczenia włączyć termoobieg, żeby skórka była lekko chrupiąca.

Kolacja:Bakłażan faszerowany indykiem i selerem
Składniki:

  • Bakłażan surowy (1 duża sztuka – 400 g)
  • Pieczarka surowa (8 sztuk – 144 g)
  • Bazylia, świeża (1 liść – 2 g)
  • Seler korzeniowy (2 plastry – 100 g)
  • Indyk, mielone (70 g)

Sposób przygotowania:
Bakłażan przekrawamy wzdłuż na 2 równe połówki, odcinamy końce i za pomocą łyżki drążymy środek, który następnie kroimy w drobną kostkę i wkładamy do miski/talerza. Wydrążone połówki nacieramy solą i odstawiamy.
Pieczarki siekamy dość drobno (6 szt.) i wraz ze środkiem bakłażana dusimy pod przykryciem na patelni, aż całość zmniejszy objętość, ściągamy pokrywkę i odparowujemy na małym ogniu. Na patelnię dodajemy mielone mięso, seler pokrojony w kostkę oraz ulubione przyprawy i dusimy (bez oleju) kilka minut co jakiś czas mieszając.
Po kilkunastu minutach natarte solą połówki bakłażana powinny się lekko „spocić”, odlewamy pozostałą w nich wodę i nakładamy do środka przygotowany farsz, a na wierzch układamy plastry pieczarek (2 szt.).
Tak przygotowane bakłażany układamy na blaszce z papierem do pieczenia i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 170’C. Pieczemy 40 minut. W połówkach może się zebrać po pieczeniu odrobina wody, którą po prostu odlewamy przechylając je delikatnie.

Smacznego! A jeśli chcecie więcej przepisów, to zapraszamy na naszą stronę z przepisami stronę z przepisami  😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *