Odkryj nasz 1 dniowy jadłospis wegański

Wegańskie menu dietomat.pl
Wegańskie menu dietomat.pl

Dziś, COŚ specjalnie z myślą o osobach, które nie jedzą mięsa, ani produktów pochodzenia zwierzęcego.

Prezentujemy przykładowy jadłospis dla wegan, kolorowy i pełen warzywno-owocowych smakowitości. Może ktoś z mięsożerców się skusi? 🙂

Jeśli chcecie zamówić indywidualną dietę, dostosowaną do Waszych potrzeb, zapraszamy na nasza stronę

Śniadanie: Kasza jaglana na soku pomarańczowym z dodatkami

Składniki:

– Kasza jaglana (5 łyżka – 60 g)

– Sok pomarańczowy świeży (0.5 szklanka – 115 g)

– Kiwi (1 średnia sztuka – 80 g)

– Jagody goji (1 łyżka – 8 g)

– Sezam (1 łyżeczka – 5 g)

– Migdały (1 sztuka – 4 g)

– Siemię lniane, nasiona (1 łyżeczka – 5 g)

Sposób przygotowania:

Kaszę jaglaną ugotować w świeżo wyciśniętym soku z pomarańczy (w razie potrzeby dodać niewielką ilość wody). Kiwi obrać, pokroić w kostkę. Orzechy zmielić lub drobno pokroić, Wszystkie składniki dodać do kaszy i wymieszać. Jeść na ciepło.

 II śniadanie: Roślinny shake energetyzujący

Składniki:

– Banan (0.5 mała sztuka – 62.5 g)

– Napój sojowy (0.5 szklanka – 120 g)

– Kawa parzona (0.25 szklanka – 60 g)

– Daktyle suszone (4 średnia sztuka – 20 g)

Sposób przygotowania:

Banana obrać, kawę zalać wrzątkiem i dać jej się zaparzyć, daktyle wcześniej namoczyć we wrzątku, żeby zmiękły. Napar z kawy ( pozbawiony fusów, jeśli nie jest to kawa z ekspresu), banana, mleko oraz odsączone daktyle przełożyć do pojemnika i całość zmiksować blenderem.

Doda energii na dalszy dzień pracy.

Obiad: Frytki z selera z tempehem i grillowanymi warzywami w sosie z granata

Składniki:

Frytki z selera:

– Seler korzeniowy (1 mała sztuka – 220 g)

– Oliwa z oliwek (0.5 łyżeczka – 3.5 g)

Sposób przygotowania:

1. Selera umyć, dokładnie obrać i pokroić w paski , jak na frytki. Następnie przełożyć do miski i dodać ulubione zioła i przyprawy ( oregano, bazylię, zioła prowansalskie, słodką paprykę, odrobinę soli i kurkumy). Dodać łyżeczkę oliwy i całość dokładnie wymieszać, żeby przyprawy i oliwa rozprowadziły się równomiernie na „frytkach”.

2. Przełożyć na blachę, wyłożoną papierem do pieczenia i piec w termoobiegu w temperaturze 180-190 stopni ok. 30 minut. ( podglądając od czasu do czasu czy są miękkie)

Tempeh z grillowanymi warzywami i sosem z granata:

– Tempeh (0.5 opakowanie – 100 g)

– Oliwa z oliwek (1 łyżeczka – 7 g)

– Papryka zielona (0.25 mała sztuka – 35 g)

– Papryka czerwona (0.25 mała sztuka – 36.25 g)

– Bakłażan surowy (0.5 mała sztuka – 100 g)

– Cukinia (0.5 mała sztuka – 59 g)

– Granat (0.5 średnia sztuka – 107.5 g)

– Pestki słonecznika (1 łyżeczka – 5 g)

Sposób przygotowania:

1. Cukinię i bakłażana pokroić w plastry, dodać odrobinę soli i odstawić na 10 minut. Paprykę pokroić w większą kostkę. Warzywa wymieszać, skropić oliwą i grillować na patelni. Tempeh pokroić w paski grubości 5cm, skropić oliwą i również grillować z obu stron.

2. Sos: Dojrzałego granata obrać, a jego pestki wrzucić do garnka, podlać niewielką ilością wody, gotować aż sos zredukuje swoją konsystencję ( ziarna granatu się rozgotują, a woda wyparuje). Następnie doprawić odrobiną soku z cytryny, solą i pieprzem. Przygotowanym sosem polać zgrillowane warzywa.

Sok marchwiowy świeży

– Marchew ( 3 sztuki średnie)

Sposób przygotowania:

Marchew umyć, obrać i wycisnąć z niej sok. Przelać do szklanki.

  Podwieczorek: Sałatka z czerwoną fasolą i nasionami

Składniki:

-Sałata lodowa (3 liść – 114 g)

– Pomidorki cherry (5 średnia sztuka – 90 g)

– Czarne oliwki w zalewie (5 średnia sztuka – 15 g)

– Papryka żółta (0.25 mała sztuka – 32.5 g)

– Fasola czerwona konserwowa (1 łyżka – 18 g)

– Pestki z dyni (1 łyżeczka – 5 g)

– Oliwa z oliwek extra virgine (1 łyżeczka – 7 g)

Sposób przygotowania:

1. Sałatę porwać na kawałki, pomidorki pokroić na pół. Paprykę pociąć w paski, oliwki pokroić na trzy części. Na porwanej sałacie układać wszystkie składniki. Na koniec dodać odsączoną i przepłukaną wodą fasolę. Pestki dyni podprażyć na patelni, posypać nimi sałatkę. Na koniec skropić oliwą.

  Kolacja: Kanapki z hummusem

Składniki:

– Cieciorka (groch włoski), suche nasiona (2 łyżka – 24 g)

– Suszone pomidory w oleju, odsączone (2 średnia sztuka – 40 g)

– Sezam (1 łyżeczka – 5 g)

– Sok z cytryny, świeży (1 łyżeczka – 5 g)

– Czosnek (0.5 ząbek – 2.5 g)

– Chleb żytni razowy (2 kromka – 70 g)

– Rukola (1 garść – 20 g)

– Papryka czerwona (3 plaster – 30 g)

Sposób przygotowania:

1. Przygotować HUMMUS:

Dzień wcześniej namoczyć ciecierzycę, następnego dnia ją ugotować. Gdy będzie miękka, odsączyć z wody, przełożyć do pojemnika, dodać suszone pomidory, sezam, czosnek, sól, pieprz, sok z cytryny oraz 2 łyżki oleju z suszonych pomidorów. Całość zblendować na gładką masę. Tak przygotowanym hummusem smarować kanapki, na wierzch układać rukolę oraz paski czerwonej papryki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *