Poznajcie najzdrowszą dietę 2015, czyli Dieta Dash

Dieta Dash – mało znana w Polsce. Według rankingu przeprowadzonego przez USHealthNews.

Propagowana od kilku lat, także w Polsce, ale nadal mało znana. Nie jest, aż tak wymagająca, a jej efekty są zadziwiające.

Dieta DASH została opracowana przez amerykańskich specjalistów z Narodowego Instytutu Serca, Płuc i Układu Krwiotwórczego. Stosowanie diety DASH może w bardzo szybkim tempie nie tylko obniżyć ciśnienie tętnicze i poziom cholesterolu, ale także umożliwić zgubienie zbędnych kilogramów, nagromadzonych w okresie zimowym.

Kilka zasad diety DASH

Przede wszystkim ograniczamy spożycie soli do 5-6 g dziennnie.  Unikamy produktów przetworzonych, a więc wędlin, dań gotowych, konserw.

Zamieniamy białe pieczywo i makaron na chleb razowy i brązowy ryż.

Zwiększamy ilość spożywanych warzyw, doskonałe będą sałatki i surówki. Codziennie powinniśmy dostarczać organizmowi około 4 porcji warzyw lub soków warzywnych.

Jemy owoce – zalecane jest spożycie owoców 4 razy dziennie, biorąc za porcję. Doskonałe będą jabłka, maliny lub jagody, z powodzeniem mogą posłużyć nam za wyśmienity deser lub przekąskę

Nie zapominamy o piciu mleka, spożywaniu jogurtów i twarogów. Każdego dnia zaleca się dostarczyć ok. 2-3 porcji chudego nabiału.

Spożywamy mięsa chude, przede wszystkim drób, np. kurczaka lub indyka, raczej gotujemy niż smażymy!

Pamiętajmy o jedzeniu ryb. Przynajmniej raz w tygodniu.

Włączamy do diety nasiona warzyw strączkowych, a przede wszystkim fasolę, groch, soję i soczewicę, a także nasiona innych roślin, np.: pestki dyni czy sezam. Powinno się spożywać ok. 3 porcji tych produktów w ciągu tygodnia.

Zamieniamy tłuszcze zwierzęce na roślinne takie jak oliwa z oliwek czy olej rzepakowy.

Ograniczamy jedzenie słodyczy. Należy jednak pamiętać, aby wybierać produkty o jak najmniejszej zawartości tłuszczu. Nie powinno się spożywać więcej produktów z tej grupy niż 2-3 porcje w tygodniu.

Polecam również zapoznanie się z raportem, który został przygotowany na rynek amerykański. Jeśli jesteś zainteresowany Dietą Dash  – Zapraszamy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *