Poznaj nasze zalecenia na zdrowo dietę i poczuj się lepiej

ZALECENIA ŻYWIENIOWE DLA KAŻDEGO

1. Przed przystąpieniem do zmiany stylu życia poprzez odpowiednią dietę wykonaj odpowiednie badania laboratoryjne. W tym celu skonsultuj się z dietetykiem lub lekarzem.

2. Warzywa krzyżowe, do których zalicza się: kapusty, brokuł, kalafior, brukselkę, kalarepę, oraz rośliny strączkowe (soję, fasole, soczewice, ciecierzycę) zawsze gotuj w odkrytym garnku przez pierwsze 5 minut ( zawierają one substancje antyodżywcze, powodujące zahamowanie wchłaniania się pewnych składników odżywczych, które ulatniają się poprzez parowanie z wodą).

3. Kupując jaja, wybieraj tylko jaja z wolnego wybiegu lub od kur zielononóżek. Dobrze jest też kupować je od sprawdzonego rolnika, hodującego kury biegające.

4. Mięso również kupuj od sprawdzonych sprzedawców, hodowców, ekologiczne, pozbawione antybiotyków, karmione naturalnie. Przetwory mięsne wyrabiaj sam lub kupuj ekologiczne.

5. Wybieraj mleko świeże, znajdujące się w lodówkach sklepowych, rzadziej UHT. ( mleko świeże mimo że mniej trwałe, będzie zawierało więcej składników odżywczych)

6. Przygotowując potrawy z warzyw liściastych, np. sałat nigdy nie używaj noża. Należy je porwać rękoma, dzięki czemu też zachowają więcej składników odżywczych.

7. Wszelkie warzywa najlepiej gotuj na parze lub w niewielkiej ilości wody, wrzucając je do wrzątku. ( zachowają w ten sposób więcej składników odżywczych)

8. Kupując masło zwracaj uwagę na zawartość w nim tłuszczu. Tylko masło o zawartości minimum 82% jest prawdziwym masłem. „Masła”, które zawierają go w składzie mniej są z domieszką innych olejów, które w tej postaci nie są zdrowe. Margaryny – ich produkcja w wielu krajach jest już zakazana, gdyż szkodzi zdrowiu.

Obok Skandynawii, do tego zakazu dołączają Stany Zjednoczone

http://kobieta.wp.pl/kat,26377,title,Margaryna-zakazana-Zniknie-ze-sklepowych-polek,wid,17688760,wiadomosc.html

9. Pijąc zieloną herbatę, pamiętaj, żeby nie zalewać jej wrzątkiem. „Najzdrowsza” będzie ta, przygotowana w ok. 80 stopniach Celsjusza.

10. Ziemniaki oraz wszelkie produkty zbożowe, jak kasze, makarony, ryże wrzucaj zawsze do wrzątku. Dzięki temu nie tylko szybciej się ugotują, ale będą też zawierały więcej składników odżywczych.

11. Kupując ananasa- sprawdź czy jest dojrzały. Wystarczy, że wyciągniesz liść z środka owocu. Jeśli wyjdzie on z łatwością, oznacza to, że ananas jest dojrzały. Możesz również powąchać go od spodu, sprawdzając czy nie pachnie alkoholem. Awokado wybieraj dojrzałe, nadające się od razu do jedzenia, sprawdzając jego miękkość lub to, czy z łatwością da się pozbawić szypułki.

12. Przed jedzeniem zawsze myj warzywa i owoce, nawet te, które pozbawiasz skórki. Zminimalizujesz dzięki temu ilość substancji do ochrony roślin, przenikających do naszego organizmu.

13. Czytaj etykiety. Im mniejsza lista składników w produkcie, tym zdrowiej. Produkty mleczne, takie, jak sery powinny mieć w składzie jedynie mleko, bakterie i ewentualnie sól.

Sprawdź listę zanim kolejny raz coś kupisz z E http://mitojad.blogspot.com/p/e-dodatki.html

14. Pamiętaj, że pieczywo, pochodzące z coraz popularniejszych dyskontowych piekarni pochodzi
z mrożonej gotowej mieszanki, a jego skład jest bardzo szeroki. Zwróć uwagę na skład tych wypieków, który znajduje się z boku regału, na tablicy. Pamiętaj- im mniej, tym zdrowiej.

15. Nigdy nie przechowuj produktów w otwartych puszkach aluminiowych. Przełóż je do innego pojemnika, najlepiej szklanego. „Uszkodzona”, czyli otwarta puszka powoduje przenikanie metali ciężkich do żywności, która się w niej znajduje.

16. Zimą wybieraj częściej mrożone niż „świeże” warzywa i owoce. Zostały one przygotowane, wtedy, gdy był na nie sezon, gwarantując tym samym większą zawartość składników odżywczych.

17. Kupując mąkę zwracaj uwagę na jej typ. Im większy typ mąki, tym jest ona mniej oczyszczona, czyli mniej pozbawiona składników odżywczych, w tym witamin, składników mineralnych czy chociażby błonnika.

18. Kupując warzywa wybieraj jak najmniejsze. Im większe np. rzodkiewki czy pomidory, tym prawdopodobnie zgromadziły one większą ilość substancji, służących do ochrony roślin.

19. Obierając ziemniaki pozbawiaj je zielonych części oraz miejsc, z których wyrastały pędy- tam gromadzi się toksyny zwane saponinami. Powinno się unikać „kiełkujących” ziemniaków.

20. Wybieraj pojemniki do żywności pozbawione BPA ( napis na opakowaniu „BPA free), gdyż związki te są niebezpieczne dla zdrowia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *