Witamina B6 ważna dla naszego organizmu

Witamina B6 jest motorem napędowym naszego zdrowia, dobrego samopoczucia oraz odpowiada za ogólny poziomu energii w naszym organizmie.

Czym jest witamina B6?

Znana również jako pirydoksyna i odpowiada/pomaga za:

Pomaga w metabolizmie węglowodanów
Produkuje czerwone krwinki
Utrzymuje w zdrowiu nerwy i komórki mózgowe
Pomaga w detoksykacji wątroby
Hamuje stany zapalne

Co powoduje niedobór witaminy B6?

Depresja
Niedokrwistość
Zapalenie skóry
Drgawki
Zwiększa ryzyko zawału serca

Gdzie znajdziemy witaminę B6?

1. Banany – 100 g średniej wielkości banana daje 18% codziennego zapotrzebowania na witaminę B6 .

2. Nasiona słonecznika – porcja 100 g nasion słonecznika zapewnia 67% dziennego zapotrzebowania. Witaminę B6 znajdziemy również w pestkach dyni, nasionach lnu i sezamu.

3. Tuńczyk:  53% codziennego zapotrzebowania na witaminę B6 w 100 g tuńczyka. Miecznik, halibut, łososia i śledzia również mają mnóstwo B6 oraz kwasów tłuszczowych omega 3, magnezu, fosforu i selenu.

4. Orzechy: orzechy włoskie, orzechy nerkowca, orzechy laskowe, orzeszki ziemne, macadamia lub pistacje (najlepsze źródło, zawierające 56% zapotrzebowania na 100 gramów).

5. Suszone owoce:  100 g suszonych śliwek zapewnia 37% dziennego zapotrzebowania na witaminę B6. Uzyskujemy w ten sposób także wapń, żelazo, potas, witaminę A.

6. mięso jest również dostarczycielem witaminy B6 (na 100 gram)

Kurczak: 40%
Wołowina chuda : 34%
Indyk: 40%
Wieprzowina: 39%

A po więcej zapraszamy do działu nowinek ze świata dietetyki i zdrowego odżywiania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *