Buraki w jadłospisie od zaraz

Buraki w naszej kuchni egzystują od pokoleń, ale wielu z nas nie traktuje ich poważnie, kojarząc z nudnym obiadem ze stołówki szkolnej lub pracowniczej. Ale nasz rodzimy burak może zostać zaliczony do super jedzenia.

Poznajcie korzyści płynące z jedzenia buraków:

1. przeciwzapalne – Te czerwone warzywa są unikalnym źródłem betainy, czyli składnika odżywczego, który pomaga w ochronie komórek i enzymów, białek stresu środowiskowego. Zapobiegają powstawaniu stanu zapalnych.

2. Właściwości odtruwające –  Buraki zawsze były stosowane jako pomoc w oczyszczaniu krwi i wątroby.

3. obniżyć ciśnienie krwi – zbadano, że picie jednej szklanki soku z buraków może obniżać ciśnienie skurczowe średnio o 4-5 stopni. Naturalnie występujące w burakach azotany są przekształcane w tlenek azotu w organizmie, co pomaga rozszerzać i zrelaksować się naczynia krwionośne, obniżając ciśnienie krwi i poprawiając przepływ krwi.

4. Walka z rakiem –  Ekstrakt z buraków jest obecnie stosowany w leczeniu ludzkiego raka prostaty, sutka i trzustki.

5. Cenne zawartość błonnika i składników odżywczych – witamina C , mangan (dobry dla trzustki, wątroby, kości i nerki) i potas (minerał niezbędny dla zdrowego funkcjonowania mięśni i nerwów). B witaminy, kwasa foliowy można znaleźć w burakach, jak również, co pomaga w zmniejszeniu ryzyka wad wrodzonych.

6. Poprawa wyników w treningu – sok z buraków  jak wykazano, że ma wpływ na nasz trening. Spożywany przed treningiem pomaga zwiększyć wydolność o 16%.

Mam nadzieję, że wystarczy Was do przekonania, że burak to b. zdrowy produkt naszego jadłospisu.

A teraz zapraszamy Was po przepisy z buraków – smacznego.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *