Figi dobre nie tylko w smaku…

W Polsce znamy je przede wszystkim jako owoc suszony, ale od kilku lat w sklepach można dostać świeże figi, gdy tylko przyjdzie na nie sezon. Zresztą te suszone też są dobre.

zdrowa figa w zdrowej diecie

Figi stanowią 25 gramów codziennej zalecanej ilości błonnika, który wynosi od 20 do 30 gramów dziennie (duża świeża figa ma 1,9 g błonnika to daje  8% dziennej zalecanej dawki błonnika). Figi mają także inne składniki odżywcze, które potrzebuje organizm.

1. Figi są dobre dla serca , ponieważ są bogate w potas, który pomaga kontrolować ciśnienie krwi.

Figi pomagają w obniżaniu poziomu „złego” cholesterolu i zapobiegają jego osadzaniu w tętnicach.

Figi są bogate w wapń, który jest niezbędny w celu wzmocnienia kości i zmniejszenia ryzyka wystąpienia osteoporozy. Figi zawierają także fosfor, który pomaga w tworzeniu kości i odbudowie kości.

Figi są też bogate w żelazo, które jest odpowiedzialne za transport tlenu w organizmie.

 

Powinniście sięgać po figi, jako przekąskę, zawsze, gdy tylko macie je pod ręką, zamiast czegoś słodkiego.

Czy znacie jakieś przepisy,  w których króluje figa? Pamiętajcie, że suszone figi też są dobre, a więc kupujemy 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *